Veel Gestelde Vragen
V: Hoe verloopt het bestelproces?
A: Klik in de winkel steeds op de foto of tekst bij het artikel. Dan krijgt u de bestelbutton te zien. U kunt dan het aantal en eventueel de maat en de kleur selecteren. Klik op bestel en uw winkelwagen wordt bijgewerkt. Bent u klaar met winkelen, ga dan naar de winkelwagen om het overzicht van uw bestelling te controleren en vervolgens af te rekenen. Na dat uw bestelling is geplaatst, sturen wij u een automatische bestelbevestiging. Uw bestelling is nu definitief. U ontvangt ook nog een mail met betrekking tot de verwachte levertijd. Tot slot ontvangt u een e-bericht van verzending en een e-bericht met de track and trace code.
V: Berekent Kronenburgh Landgoedlinnen verzendkosten?
A: Indien uw bestelbedrag meer dan € 50,00 bedraagt, berekenen wij u geen verzendkosten bij een bestelling in Nederland. Bij een bestelling onder de € 50,00 brengen wij de € 6.99 verzendkosten in rekening.
Bij een verzending naar het buitenland worden wel altijd verzendkosten in rekening gebracht. Deze kosten kunnen per land verschillen en worden tijdens het bestelproces weergegeven.
Wij brengen geen administratie- of andere aanvullende kosten in rekening.
V: Zijn de in de webwinkel vermelde prijzen inclusief BTW?
A: Ja, alle prijzen zijn inclusief btw. In de bestelbevestiging wordt zichtbaar gemaakt hoeveel btw er in rekening is gebracht.
V: Hoe snel wordt er geleverd?
A: Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, informeren wij u over de verwachte levertijd. Indien niet op voorraad meestal 2 tot 3 weken.
Kronenburgh Landgoedlinnen kiest er voor om gehele collecties van onze weverijen beschikbaar te stellen. Zo heeft u bij ons een enorme keuze. Slaapvertreklinnen en zeker het Tafellinnen is er in zoveel maten en kleuren dat het voor ons onmogelijk is om alles op voorraad te hebben. Vaak wordt het linnengoed ook pas gemaakt wanneer u een bestelling bij ons heeft geplaatst.
V: Op welke wijze gaat mijn bestelling in verzending?
A: Wij werken met Post.nl. Wij maken gebruik van pakketbezorging of zo mogelijk enveloppen op brievenbus formaat. Wanneer de pakketbezorger u niet thuis treft, zal hij het pakket afgeven bij het dichtst bij zijnde postkantoor en kunt u het daar afhalen.
V: Wanneer wordt het te betalen bedrag van mijn rekening afgeschreven?
A: In onze winkel kunt u kiezen uit vele manieren van betalen. Er zijn manieren waarbij u direct afrekent, of dat wat later doet. Het betalingsverkeer in onze winkel verloopt volledig automatisch. Het is dus niet zo dat wij afhankelijk van de levertijd de datum van het afschrijven kunnen bepalen. Wanneer u niet wilt dat het bedrag direct van uw rekening wordt afgeschreven, kunt u het beste wachten tot wij u berichten dat de levering voor u klaar ligt: kies tijdens het bestellen voor de betalingsoptie: “zelf overmaken”. Dan kunt u t.z.t. zelf overmaken naar ons raborekeningnummer: NL81RABO0387135685 van Kronenburgh Landgoedlinnen onder vermelding van het bestelnummer.
Wij leveren alleen wanneer wij de betaling hebben ontvangen. Voor uw vertrouwen/veiligheid zijn wij lid van de thuiswinkelorganisatie.
V: Kan ik ook een eenmalige machtiging afgeven?
A: Nee. U kunt er wel voor kiezen de betaling uit te stellen door te kiezen voor de betaaloptie: ‘zelf overboeken’. Zodra wij het signaal geven dat de levering voor u klaar ligt, kunt u het bedrag zelf overmaken naar rekeningnummer NL81RABO0387135685 van Kronenburgh Landgoedlinnen onder vermelding van het bestelnummer.
V: Wat heeft Kronenburgh Landgoedlinnen zelf op voorraad?
A: Wij maken voor onze klanten een grote collectie beschikbaar. Over het algemeen de gehele collectie in alle kleuren en maten per weverij. Dit zorgt er voor dat wij een collectie bieden die je in geen andere winkel tegenkomt. Het ontsluiten van complete collecties is dus onze kracht!! We kunnen dus nooit alles ook op voorraad hebben. Wij maken gebruik van het magazijnen van de weverijen zelf. Wanneer in de webwinkel staat dat iets op voorraad is, bedoelen we dat dit op voorraad is in het magazijn van de leverancier. Toch kan het gebeuren dat op het moment van bestellen een artikel beschikbaar is bij de weverij, maar dat dit niet meer zo is wanneer daar uw bestelling in behandeling wordt genomen. Het kan ook zijn dat we moeten wachten tot het artikel weer is geproduceerd. Wij informeren u dan hierover.
Vaak worden producten ook speciaal voor u gemaakt. Na het plaatsen van de bestelling informeren wij u over de verwachte levertijd.
Natuurlijk hebben we zelf ook voorraad. Het betreffen de producten die vaak worden besteld. Ook veel keukengoed is op voorraad en natuurlijk dat wat in de opruiming is.
V: Verkoopt Kronenburgh Landgoedlinnen ook Meterwaar?
A: Wanneer de stof de meter leverbaar is, staat dit vermeld als ‘meterwaar’. Elke weverij heeft zo zijn eigen manier van werken. Leest u dus onder ‘info’ goed welke spelregels (voorwaarden) er gelden voor uw bestelling van meterwaar zoals het minimaal aantal af te nemen meters en de breedte van het doek.
V: Wat moet ik doen wanneer ik een klacht wil indienen?
A: Kronenburgh Landgoedlinnen is lid van de Thuiswinkelorganisatie. Derhalve werken wij met de algemene voorwaarden die de Thuiswinkelorganisatie heeft opgesteld tezamen met de Consumentenbond. Voor u betekent dit dat u gegarandeerd veilig bij ons kunt bestellen.
Bent u niet tevreden over onze producten of dienstverlening? Laat het ons dan weten via info@landgoedlinnen.nl. U krijgt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht van ons een inhoudelijke reactie.
Bij een klacht/geschil kunt u ook terecht de geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) en bij het Europese online geschillenplatform (ODR): http://ec.europa.eu/consumers/odr.”
V: Hoe werkt het herroepingsrecht
A: U kunt de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Graag horen wij de reden om tot ontbinding over te gaan. Nadat u te kennen heeft gegeven de overeenkomst te willen herroepen, heeft u nog 14 dagen heeft om het product terug te sturen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Bij een levering in gedeelten gaat de bedenktijd in zodra de laatste levering heeft plaatsgevonden.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europese modelformulier voor herroeping dat is geprint op de achterzijde van de bestelbon die bij uw bestelling is meegeleverd. U kunt het formulier ook vinden op de site van de thuiswinkelorganisatie:
Er worden kosten in rekening gebracht wanneer u het product heeft beschadigd.
V: Wat moet ik doen wanneer iets niet in orde is?
A: Maak dan gebruik van het Herroepingsrecht. U kunt (indien redelijkerwijs mogelijk) de in zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigde staat verkerende producten zonder opgaaf van reden retour sturen. Indien u de producten retour stuurt, zijn de kosten voor het terugzenden voor uw rekening. Het terugzendadres is: Kronenburgh Landgoedlinnen v. Vredenburchweg 158 2284 TT Rijswijk ZH NL.
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Wij stellen het op prijs wanneer u uw retourzending aankondigt per e-mail. Vermeld dan tevens het bestelnummer en uw bankgegevens t.b.v. de terugbetaling: info@landgoedlinnen.nl. Uw bankgegevens zijn ons namelijk niet altijd bekend. Wij sturen u een e-mail zodra wij de retourzending hebben ontvangen. Conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel storten wij het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug op uw rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij kunnen bij u als consument kosten in rekening brengen wanneer het product beschadigd is.
Wanneer er sprake is van maatwerk, kunt u de producten niet retour sturen en de geplande levering niet herroepen. Onder maatwerk vallen alle producten die een afwijkende maatvoering hebben of specifiek in opdracht van u voor u worden gemaakt.
Wanneer de levering ondeugdelijk is of wanneer u een onjuiste levering heeft ontvangen, krijgt u ook de terugzendkosten vergoed.
Is uw vraag hier niet beantwoord? Neem dan contact met ons op, door een e-mailbericht te sturen naar info@landgoedlinnen.nl.